8. oktober 2007

webstriks strikkefestival i bakspejlet

... ingen fotos blev det til på festivallen desværre- det var en lidt overvældende oplevelse at deltage mellem 80 kvinder som virkede til at kende hinanden rimeligt godt, at være nogle utroligt dygtige strikkehåndværkere / kunstnere og som alle har store garnlagre, griner og driller hinanden og får strikket så det gnistrer fra pindene- jeg er utroligt imponeret at den store produktivitet der er i denne gruppe- og følte mig lidt malplaceret, da jeg bare ikke strikker ret hurtigt og faktisk synes processen er noget af det dejlige ved håndværket og nyder at jeg ikke altid ved hvor det jeg starter på lander og om det nogensinde bliver færdigt.. nå men jeg delte værelse med Jenny Dai, Karen Skriver og Birthe K- det var rigtigt hyggeligt og de var noget så søde da jeg lørdag aften måtte gå i seng med feber på grund af brystbetændelse/spændinger- ja det der med udmalkning gik ikke så godt- Pernille er åbenbart ekspert malkeren for mig :-))- men inden da nåede Christa at lære mig at strikke tå på "toe up sokker", Heidi lærte mig lidt dobbeltstrik og jeg var med på Ruths workshop om brug af excel til design af strikkediagrammer- utroligt hvad det program kan bruges til.. fedt.. desuden fik jeg hilst på dem fra fødselsdagsgruppen som deltog: Karine, Bente(som jeg skal have bestilt lidt mere garn ved), Pia og Ditte. Jeg fik snakket med Bebiane og en del andre, nogle håber jeg at kunne komme sammen med hernede i Sydjylland til strik in engang.. det blev til en tidlig togtur hjem søndag efter morgenmaden og det var dejligt at komme hjem til Pernille og Dennis som havde klaret skærene perfekt herhjemme- så siden da er pernille gået fuldtid over på flaskemælk- dejligt på nogle punkter- men det betyder at hun ikke sover igennem om natten længere- og det tærer på mine dagkræfter skal jeg lige hilse og sige..

Ingen kommentarer: