11. december 2007

dagen igår og idag - ni måneder efter Pernille kom hertil

Av mine rygmuskler- mavemusk-lerne kan jeg ikke mærke- måske fordi de ikke eksisterer som før i tiden og nu giver det så problemer bagpå- ja ja jeg havde jo ikke behov for at tømme traileren for træ i søndags og flytte en stor bunke sand med skovl og trillebør igår mandag- men jeg var i arbejdshumør og vejret var fint- og så fik jeg også lige smidt lidt fuglefoder ud, pyntet nogle af de udendørs krukker med gran og hængt den lysende julestjerne op i vinduet.
Desuden fandt jeg den norske hellig tre konger jule duft lyseholder frem- så er det jul- men alt det andet pynt står stadig godt i kisten- ja ja jeg har da lavet noget der minder om en adventskrans- med lys på et fad og et par dekorationer og en moskrans på døren- men der står jo ikke Gertrud Sand på mit navneskilt- så der bliver jo aldrig overpyntet.
-men pernille sørger så tilgengæld for at sprede kulørt legetøj over gulvet og hun mangler kun en rød hue for at ligne en lille nisse- så sådan én må vi have...
















Vi var til børnegudstjeneste idag- den samme præst som deltog i babysalmesang- dejligt med lidt tilknytning her lokalt hvor jeg nu snart har boet i 2 år.. Hyggeligt med alle de små børn kravlende omkring- så julestemningen skal nok indfinde sig.
Jeg fik også håret klippet idag- og havde gjort mig den ulejlighed at tage nederdel på - det er rart ind imellem at gøre lidt mere ud af sig selv, ind imellem gider jeg jo ikke da jeg alligevel bliver klistret ind i grød, går tur med hunden ved stranden og kravler rundt på gulvet- så er bukserne jo mest praktiske- men lidt ufeminine.
Nå men jeg fik da luftet kjolen forrige fredag hvor vi var til julefrokost via Dennis' arbejde. Det var på Kolvigs gård i Ribe- utrolig lækker mad som altid og GOD vin- desværre faldt det i min lod at køre hjem- så næste år må det være min tur....Men utroligt dejligt at være ude kun os to igen- man snakker jo sammen på en anden måde når man ved at barnepigen ( vores søde nabo Katrine) har styr på baby derhjemme- så vi må ud at svinge lidt igen snart.. gerne mellem jul og nytår.

Ingen kommentarer: