25. november 2009

raske børn

så dejligt at Josefine fik dræn i ørerne- der er næsten helt stille om natten, dvs mere end 3 timers søvn i træk, nå til gengæld gør november mørket jo også sit til at jeg smutter tidligt iseng..

havde medarbejderudviklingssamtale på job igår.. det gik godt- var inderst inde nervøs og ikke i humør til det, da jeg synes vi er pressede herhjemme- MEN min chef foreslog at jobbet er med til at betale barnepige/reservebedstemor og evt. en familie coach- moderator eller noget så vi kan få hjælp til at få en plan for vores hjemme liv ved siden af arbejdet. Alt dette er jo fordi at dennis arbejder samme sted som mig- i en anden afdeling- og fordi at de driver "rovdrift" på ham- så hvis jeg bliver for overbelastet kan hverken jeg eller han jo yde det vi helst skal på job... men fedt at det blev foreslået- så jeg må arrangere noget og se om der falder nogle kroner af til det når vi står der med bonen i hånden :-) men samtalen gjorde det til en god dag selv om jeg var i rædsomt lune fra morgenen af... kom for nylig til at tænke på at både Dennis og jeg havde det bedst med at starte dagen stille og roligt med hver vores egne ritualer uden indblanding mv inden vi fik bør... pu ha ikke så sært at vi er lidt irritable om morgenen nu med ungerne...

har iøvrigt arbejdet med at produktudvikle på min morgenstund.. ungerne får morgenmad inden de får rent tøj på- så bliver jeg ikke så frustreret over at de klistrer sig ind i havregrød når jeg lige har knoklet med små knapper og strømpebukser mv.... og når jeg selv spiser inden den trælse børnepåklædning, ja så er min elastik også længere- og det går lige så hurtigt- også selv om jeg også går med hunden... jeg tror ikke Dennis har tænkt over forbedringen- bare han får lidt tid med sin morgenavis.... hm.. det gør jeg ihvertfald ikke... så der er fortsat plads til morgenoptimering for os alle :-)

Ingen kommentarer: