1. februar 2010

1. februar- i sne står urt og busk i skjul..

hvornår er det egentlig kyndelmisse- ja jeg ved ikke lige hvorfor jeg tænker på den sang- det må hænge sammen med 7 års morgensang og samling på min gl. folkeskole. Mon vores børn også kommer til at kunne disse gl. klassikere næsten på rygraden ? Jeg synger ikke godt- selv om min mor... ja selveste min mor en gang hver 2. jul siger at jeg da vist er blevet bedre til at synge- nogle gange er hun lidt for ærlig- mens andre gange er hun lidt for tavs-- nå det er en anden sag.

december stod på børneforkølelser- 17. december fik jeg influenza- som blev til kold lungebetændelse- som penicillinen fik kål på den første arbejdsuge i det nye årti- men så i torsdags begyndte jeg gud hjælpe mig at hoste igen- og næsen løber- også på mand og børn.. vi trænger vist snart til den store varmelampe- heldigvis bliver det hele lysere- kl. 17 kan man stadig se at lufte hund- hvilket vi jo gør 3 gange dagligt i vores familie. En opgave der nogle gange er lige så træls som køkkenoprydning, stueoprydning, vasketøj og madpakker...- nå om morgenen vil jeg gerne gå med hende for at slippe for at se ungerne spilde på det rene tøj jeg lige har kæmpet dem ned i ;-)), utroligt at Dennis formår at læse avis imens de spiser med hele kroppen.....

Og på fredag skal jeg til Barcelona- vi skal have samarbejdsseminar med vores nye kollegaer fra Viborg fra søndag aften til tirsdag aften. Og i sensommeren var det helt klart at jeg da selsvfølgelig skulle afsted allerede fredag- Så jubii- fri som fuglen i 2 dage inden den står på arbejde- men at arbejde i Barcelona er vel ingen sag?? Det bliver et gensyn med byen efter 19 år- og jeg har fået kontakt med den pige jeg i 1991 mødte på Mellemfolkelig Samvirkes arbejdslejr på Sardinien- og som jeg efterfølgende besøgte i en uge i Barcelona- så hurra for Facebook- iflg min mening det FB er bedst til- altså at kontakte gl. bekendte- så jeg håber vi kan mødes lørdag og få en øl eller lign. GLÆDER mig- Dennis og pigerne tager på weekend i det jyske- han kan ikke lige overskue at passe dem alene i 4½ dag- hvilket i og for sig også kan være hårdt- de er jo to krudtugler, selv om de er søde og dejlige...

Nå arbejdet kalder på mig- arbejder hjemme idag for at få styr på hosten og ikke smitte mine kollegaer inden vores tur til varmere himmelstrøg..
Forsøgte lige at besøge DMI for at tjekke vejrforholdene ud- men der må være run på deres side idag- de er nok gået ned i sne...

1 kommentar:

Lea sagde ...

Det lyder bare dejligt med en tur syd på i disse dage. Håber du er hel frisk inden fredag, god tur.